Cumpărarea de bunuri contrafăcute este benefică atât pentru consumatori cât şi pentru companiile ale căror mărci sunt falsificate, susţine un raport finanţat de Uniunea Europeană, citat de Daily Telegraph în ediţia de duminică, de unde ar rezulta că UE nu are nimic împotriva produselor contrafăcute. Studiul, la a cărui realizare a colaborat şi un consilier al Ministerului britanic de Interne, susţine că un consumator beneficiază de pe urma articolelor 'de firmă' la pr
Cumpărarea de bunuri contrafăcute este benefică atât pentru consumatori cât şi pentru companiile ale căror mărci sunt falsificate, susţine un raport finanţat de Uniunea Europeană, citat de Daily Telegraph în ediţia de duminică, de unde ar rezulta că UE nu are nimic împotriva produselor contrafăcute.
Studiul, la a cărui realizare a colaborat şi un consilier al Ministerului britanic de Interne, susţine că un consumator beneficiază de pe urma articolelor 'de firmă' la preţuri extrem de scăzute.
Poliţia nu ar trebui să piardă timpul încercând să oprească falsificatorii
De asemenea, studiul respinge plângerile făcute de designeri, afirmând că pierderile pe care aceştia le reclamă ca urmare a contrafacerii sunt mult exagerate - în principal pentru că cei care cumpără falsuri nu ar plăti niciodată pentru articolele autentice, dar şi că mărfurile falsificate le promovează de fapt brandurile.
Raportul adaugă că poliţia nu ar trebui să piardă timpul încercând să oprească falsificatorii.
Studiul respinge totodată ideea că fenomenul contrafacerii brandurilor de lux finanţează terorismul şi crima organizată şi argumentează că există puţină susţinere publică pentru măsurile dure de implementare a legii în aceste cazuri, în condiţiile în care consumatorii beneficiază de chilipirurile oferite de comerţul ilegal, estimat la suma de 1,3 miliarde de lire ster