Giorgio Trans, companie de transport marfă din judeţul Satu Mare, cu o flotă de peste 25 de camioane, consideră că perioada de criză actuală poartă doar numele de "criză". Situaţia dificilă din transporturile de marfă este de fapt resimţită şi asumată de către toate companiile încă din 1996.
Lipsa infrastructurii rutiere, dar şi a legislaţiei preluate din afară fără a se depune efortul armonizării ei pe structurile noastre, s-a compensat prin creşterile de profit foarte mari resimţite între 2002 - 2006 în domeniul transporturilor. Motiv pentru care multe din firmele transportatoare au crezut că marja de profit posibilă în România va "şterge" dificultăţile întâmpinate zi de zi.
"În anii bogaţi de activitate strânşi în România am învăţat un lucru, un "nu" răspicat maşinilor în leasing de la companiile din ţară. Începuturile afacerii în transporturi nu au venit şi cu un capital extraordinar de mare, motiv pentru care am fost nevoiţi să optăm între un parc auto nou, dar cu leasing, sau unul format din maşini SH, dar plătite cash. Această alegere ne-a făcut să avem astăzi peste 25 de camioane Scania şi MAN, într-o stare de funcţionare excelentă, fără a putea face cineva "diferenţa" în calitatea serviciilor prestate de noi", ne-a declarat Rus George, director general Giorgio Trans.
Beneficiind de un parc auto fără grija ratelor lunare, dar şi de un service propriu, firma transportatoare din Satu Mare a putut să-şi ajusteze relativ repede preţurile "noi" impuse de piaţă. Concurenţa acerbă pe preţ/kilometru a adus după sine şi migraţia din ce în ce mai mare a şoferilor profesionişti în rândul companiilor de transport.
"Comenzile de transport marfă au crescut în ultima perioadă, dar preţul rămâne încă la aceeaşi cotă din 2009. Majoritatea companiilor nu au putut menţine un loc de muncă constant tuturor şoferilor angajaţi, la acest l