Cursul transportului de persoane, perturbat în ultimul an şi jumătate de reducerea abonaţilor, creşterea preţului combustibilului şi intensificarea pirateriei, ia acum o nouă direcţie. Companiile de transport regulat, care nu şi-au primit din iulie 2009 compensările de la Ministerul Transporturilor, caută acum soluţii pentru traversarea lunilor de iarnă, când populaţia limitează călătoriile cu transportul în comun.
"Şi la noi se simte criza, pentru că s-a restrâns activitatea. Ne gândim cum trecem iarna, pentru că apar cheltuieli mai mari. Nici la zilele de târg oamenii nu mai merg aşa des. Parcă s-au închis într-o carapace şi drămuiesc banii", a declarat Goina Silviu, directorul general al companiei Omnitrans, parte a grupului European Drinks deţinut de fraţii Micula.
Omnitrans este a doua companie de transport din cadrul grupului, după General Transilvania, care deţine mai mult de 1.000 de vehicule de transport şi distribuţie. Omnitrans, cu un parc de peste 30 de autovehicule, realizează în principal transporturi de persoane, pentru fabricile European Drinks şi European Foods, acoperă 17 trasee regulate şi curse ocazionale pentru firme de turism, dar are în portofoliu şi transport de marfă.
"Dacă nu am fi susţinuţi de grup, ar fi dificil. Chiar dacă însă rămânem doar cu transportul oamenilor la fabrici, tot nu am închide", a spus Goina. 80% din activitatea companiei este legată de grupul din care face parte. Omnitrans, fostă companie de stat, care a fost privatizată, deţine şi 2 autogări, în Ştei şi Beiuş, şi o autobază unde prestează şi activităţi de revizie şi ITP.
Cursul transportului de persoane, perturbat în ultimul an şi jumătate de reducerea abonaţilor, creşterea preţului combustibilului şi intensificarea pirateriei, ia acum o nouă direcţie. Companiile de transport regulat, care nu şi-au primit din iulie 2009 compensările de la Minis