Preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu, alături de oficiali din cadrul Ministerului Transporturilor au făcut recepţia lucrărilor de reabilitarea unei porţiuni din principala şosea care leagă judeţele Dolj şi Gorj.
Drumul Filiaşi-Rovinari are o lungime de 48 de kilometri şi a fost modernizat de constructorul spaniol FCC Barcelona. Lucrările de reabilitarea au început în urmă cu trei ani, suma investită fiind de 36 milioane de euro. Bani provin din fonduri europene dar şi prin cofinanţare de la Guvern.
Din păcate, un tronson important din DN 66 rămâne încă nefinalizat. Este vorba de porţiunea Rovinari-Bumbeşti-Jiu, unde lucrările au început în 2007, atunci când s-au apucat de treabă şi constructorii spanioli. Firma ungurească VEGYEPSZER ZRT Budapesta a abandonat lucrările după ce a încercat o posibilă colaborare cu societatea Delta ACM ’93 Bucureşti.
Ungurii nu au reuşit să îi convingă pe români să modernizeze în locul lor, unul dintre motive fiind preţul scăzut cu care au câştigat licitaţia – 23,8 milioane de lei. O problemă mai mare este faptul că patru milioane de euro deja au fost cheltuiţi de firma ungurească iar lucările se află de trei ani la stadiul de 5 la sută.
În cadrul recepţiei lucrării, şeful Cj Gorj le-a solicitat reprezentanţilor Ministerului Transporturilor (MT) să deblocheze proiectul de reabilitare a tronsonului Rovinari-Bumbeşti-Jiu. „Acest drum ar fi trebuit să fie gata până acum însă acest lucru nu s-a întâmplat. Vă rog în numele gorjenilor să reziliaţi contractul cu acestă firmă care a abandonat lucrările“, le-a solicitat Ion Călinoiu.
Ion Călinoiu, şeful CJ Gorj
Reprezentanţii MT au declarat că dacă firma ungurească nu va cesiona proiectul unei alte societăţii până la sfârşitul lunii septembrie, contractul va fi reziliat. Întrebaţi de către jurnalişti cine este de v