Cornel Popa, proprietarul casei de expediţii International Lines Transport din Sibiu, a construit în patru ani una din cele mai mari companii de profil din România, care a ajuns la finalul anului trecut la o cifră de afaceri de 6 milioane de euro. A ajuns în transport după ce a lucrat în cadrul Flamingo Computers, a urmat o bursă de specializare în Germania şi a primit oferte de job din Franţa şi Australia. A ales să se întoarcă în România, unde a făcut "ucenicia" într-o firmă de transport din Sibiu, după care şi-a dezvoltat propria casă de expediţii. "Avem între 1.500 şi 2.000 de transportatori parteneri, de diferite mărimi, şi realizăm 400 - 500 de transporturi lunar. În 2010 nu ne-am propus să mai creştem business-ul. Vrem să sedimentăm ce am făcut până acum", a declarat Popa.
Compania are ca principali clienţi trei producători de cablaje care au fabrici în România, printre care şi gigantul Yazaki. În prezent casa de expediţii intermediază şi transporturile aferente Yazaki pentru fabrica din Bulgaria, care se va dezvolta în perioada următoare, potrivit planurilor de investiţii anunţate.
Popa a declarat că în ultimii 2 ani cererea de transport a companiilor s-a modificat la nivel structural, astfel că nevoia de livrări urgente a dispărut pentru a negocia tarife mai mici, iar mulţi clienţi cer grupaje de mărfuri pentru că volumul producţiei s-a comprimat. "Piaţa trebuie să îşi revină, dar nu va fi la cotele care au fost în urmă cu 2 ani. Criza nu a fost un lucru rău, pentru că a cernut din transportatori, iar pentru mine a fost bună, pentru că pâinea pe care o făceam s-a transformat în cozonac", a spus Popa.
El a explicat că a avut de câştigat din faptul că presiunea pe preţ i-a permis să negocieze tarife reduse cu transportatorii în intervalul de 6-9 luni până când şi firmele contractante şi-au redus bugetele alocate pentru livrările de la fab