Un proiect de lege cu iz european va impune renunţarea la examinarea medicală pentru obţinerea permisului auto. În plus, epilepticii, drogaţii şi alcoolicii vor putea - în anumite condiţii - să manevreze volanul. Şoferii braşoveni nu văd cu ochi bun această mişcare legislativă, mai ales că sunt deja destui şoferi bolnavi... la cap pe drumurile patriei.
Maşina poate fi o armă letală în mâini nepotrivite. Deşi România e fruntaşă la numărul morţilor de pe şoşele, un nou proiect legislativ va face drumurile publice şi mai periculoase. Proiectul, aflat în dezbatere publică, are scopul de a armoniza legislaţia rutieră autohtonă cu cea europeană, acest lucru realizându-se prin relaxarea condiţiilor medicale de obţinere a permisului auto. Mai concis, pentru că în celelalte ţări UE candidaţii la titlul de şofer nu sunt testaţi medical la începerea cursurilor auto, România va trebui şi ea să renunţe la examenul medical. Conform statisticilor, 36% din cetăţenii români deţin un permis de conducere a autovehiculului, dar numai 21% îl folosesc.
Examinarea costă
60 de lei
Şoferii - mai mult sau mai puţin profesionişti - spun că nu ar fi de bun augur. „Nu mi se pare. Eu am dat examen medical. Am fost testat cum a fost în vremea aia”, ne spune un taximetrist. „Eu sufăr cu ochii şi nu văd bine fără ochelari. Dacă ar fi fost scoasă testarea medicală înainte de obţinerea permisului, cine m-ar fi împiedicat să urc la volan?”, se întreabă, cu sinceritate, retoric o taximetristă.
În acest moment, examenul medical - şi aşa rudimentar - constă în 6 teste, care se fac pe bandă rulantă în faţa unor comisii medicale. Examinarea costă 60 de lei şi pune accent pe acuitatea vizuală.
Fără examen ORL
Proiectul impune renunţarea la examenul ORL pentru şoferii amatori şi oferă dreptul bolnavilor cu epilepsie, dar şi dependenţilor de a