Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat marţi că a amendat mai multe bănci din România cu 527.000 lei, pentru nereguli la serviciile de plată. Printre abaterile descoperite de inspectori în urma controlului se numără neinformarea clienţilor, în scris, cu privire la condiţiile contractuale.
Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat marţi că a amendat mai multe bănci din România cu 527.000 lei, pentru nereguli la serviciile de plată. Printre abaterile descoperite de inspectori în urma controlului se numără neinformarea clienţilor, în scris, cu privire la condiţiile contractuale.
Unsprezece categorii de nereguli au fost depistate la băncile controlate, lista exemplelor de abateri însumând peste 43 de situatii, potrivit situatiei transmisa de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
Între acestea, informarea incompletă sau chiar greşită a consumatorilor asupra serviciilor oferite, omisiuni sau clauze abuzive in contracte si chiar lipsa autorizatiei de functionare la unele agentii bancare.
La o banca din Giurgiu de exemplu au fost descoperite mentiuni contrare legii in contractul-cadru prin care unitatea bancara isi aroga dreptul de a rezilia unilateral contractul - fără a notifica clientul.
De asemenea la Suceava o neregula a unei bănci este legata de neînscrierea în "Ghidul de tarife" a comisionului de denunţare a contractului deşi în "Condiţiile generale bancare pentru persoane fizice" era specificat: ca “in cazul in care clientul doreste sa denunte unilateral contractul in primele 12 luni acesta va plati un comision de denuntare conform Ghidului de tarife”;
Potrivit ANPC "au fost verificate 252 de banci la nivel national, la 161 dintre acestea constatandu-se abateri de la prevederile legale in vigoare.
Au fost aplicate 66 de amenzi contraventionale in valoare totala de 527 500 lei si 95 de