Consiliul Local al oraşului Sărmaşu va analiza într-o şedinţă care va avea loc în luna septembrie, cererea Consiliului de Administraţie a Spitalului Orăşenesc din localitate pentru alocarea sumei de 50.000 de lei, bani necesari pentru acoperirea cheltuielilor cu hrana pentru pacienţi.
Reporter: În ce condiţii a fost preluat Spitalul Orăşenesc Sărmaşu?
Ing. Ioan Mocean: Conform legislaţiei descentralizării în domeniul sănătăţii şi Consiliul Local Sărmaşu a procedat la preluarea singurei unităţi spitaliceşti cu paturi aflată pe raza oraşului Sărmaşu şi anume Spitalul Orăşenesc Sărmaşu. În data de 30 iunie am avut adoptată în şedinţă de consiliu hotărârea privind preluarea managementului, iar în data de 1 iulie am semnat la sediul Direcţiei de Sănătate Publică Mureş protocolul de predare – preluare. Au urmat paşii procedurali prevăzuţi de legislaţie şi în următoarele săptămâni am procedat la adoptarea unei noi hotărâri de Consiliu Local privind constituirea Consiliului de Administraţie al unităţii spitaliceşti.
Rep.: Care este structura Consiliului de Administraţie al spitalului?
I.M.: Din Consiliul de Administraţie fac parte cinci membri plini şi patru membri cu drept de consultanţă, fără drept de vot, cu membri supleanţi prevăzuţi de legislaţie. Din partea Direcţiei de Sănătate Publică Mureş avem doi reprezentanţi, din partea Consiliului Local doi reprezentanţi, plus un reprezentant din partea primarului. Cei fără drept de vot sunt din partea sindicatului, Ordinului Asistenţilor Medicali şi Colegiului Medicilor.
Rep.: Ne puteţi spune numele acestora?
I.M.: Da. Din partea primăriei îi avem pe Năsălean Simona – cotabilul şef al primăriei şi Ioan Crişan Dorin – consilier local, iar consilierul juridic al primăriei Gelu Florin Sărac este reprezentantul primarului în Consiliul de Administraţie al spitalului. De asemenea, după co