Mai mult de 40% dintre cele 350.000 de GPS-uri existente la ora actuală pe piaţa românească au o hartă mai veche de doi ani, se arată într-un studiu al Mio Tehnology, liderul pieţei locale de GPS-uri. Reprezentanţii companiei consideră că serviciile suplimentare ataşate echipamentelor de navigaţie, în special cele legate de actualizarea hărţilor, ar putea să se dezvolte în anii următori, pe măsură ce numărul de update-uri gratuite oferite de jucătorii de pe piaţă va scădea.
"Conform datelor noastre, la ora actuală, aproximativ 200.000 de echipamente GPS existente în România au o hartă mai veche de doi ani. Conform aceloraşi estimări, ponderea acestui tip de dispozitive s-ar putea dezvolta chiar mai mult în următoarea perioadă, având în vedere scăderea pieţei de profil din 2009 şi 2010. Cu toate acestea, odată cu creşterea penetrării echipamentelor de tip PND (Personal Navigation Device), ne aşteptăm la o creştere a numărului de hărţi noi cumpărate, având în vedere costul mai scăzut al acestei operaţiuni comparativ cu achiziţionarea unui dispozitiv de navigaţie nou", a declarat, într-un comunicat, Sergiu Ganscă, Sales and Marketing Manager Mio Technology România şi Ungaria.
Oficialul Mio arată, de asemenea, că la ora actuală serviciul de actualizare gratuită a hărţilor este folosit de către jucătorii de pe piaţa de GPS în special ca strategie de atragere a potenţialilor clienţi. Conform Mio, cumpărătorii de echipamente GPS caută pe lângă produse puternice, cu funcţii inovative, echipate cu hărţi cât mai detaliate şi alte servicii suplimentare de tipul actualizărilor gratuite ale hărţilor. Cu toate acestea, zona de dezvoltare şi înlocuire a hărţilor de navigaţie ar putea deveni o componentă importantă a pieţei de echipamente de navigaţie din România în câţiva ani.
Mai mult de 40% dintre cele 350.000 de GPS-uri existente la ora actuală pe