Producătorii de autoturisme îşi răsfaţă astăzi clienţii cu o gamă vastă de culori pentru modelele lansate, mai ales că unii amatori de maşini cred că trebuie să se ferească de anumite nuanţe. În ultimii ani, printre iubitorii de maşini au început să se răspândească tot mai multe mituri legate de culoarea autoturismelor.
Henry Ford a contribuit cu siguranţă la ceea ce se întâmplă astăzi pe piaţa automobilelor atunci când a spus că orice client al modelului T, produs la începutul secolului XX, poate avea orice nuanţă îşi doreşte, atât timp cât alege negrul. Astăzi, clienţii se confruntă cu un proces mult mai complicat de selecţie atunci când vine vorba de culori, precizează ediţia online a revistei americane „Road Track".
Spre exemplu, noul model de Ford Fiesta SE este disponibil în opt culori. Dacă nuanţa de „negru tuxedo" ar fi avut şanse să fie aprobată de fondatorul companiei, probabil că cineva ar fi rămas fără slujbă dacă ar fi îndrăznit să-i propună acestuia comercializarea unui model în nuanţa „lime squeeze metallic".
Lucrurile se complică şi mai tare în cazul maşinilor de lux. Sedanul Mulsanne de la Bentley (260.000 euro) este disponibil în 100 de nuanţe. Un reprezentant al Bentley a descris, cu ocazia Salonului Auto de la New York, eforturile companiei de a combina nuanţele, de la tonurile bucătăriilor din anii '50 până la culorile mănuşilor purtate de figurile regale. Experţii din industria automobilelor explică de ce este atât de importantă culoarea unui autoturism.
1 Culori deschise, asigurări mai scumpe?
Ideea că cineva ar putea plăti mai mult la asigurarea maşinii doar pentru că nuanţa acesteia este deschisă a circulat intens în ultimii ani. Potrivit experţilor din industria asigurărilor, această ipoteză este falsă. „Nu am auzit de nicio companie care să ceară mai mulţi bani pentru că maşina este de o anumită culoare. Conteaz