Fostul ministru al Turismului, Dan Matei Agathon, a venit joi, la videochatul "Adevărul", unde a discutat despre brandul de ţară al României împreună cu jurnalistul George Rădulescu, dar şi despre remanierea guvernului Boc.
Ministrul Turismului în 1992-1996 şi în 2000-2003 şi deputat din 1992 până în 2004, Agathon va răspunde întrebărilor cititorilor "Adevărul".
Iată cele mai importante declaraţii ale fostului ministru Agathon la videochat-ul Adevărul:
Orice ştire despre turismul românesc este preluată imediat de marii operatori internaţionali. Apare într-un ziar important o ştire despre un cal mort pe plajă, la Mamaia. Eram ministru atunci, în al doilea mandat. Mă interesez imediat . Era vorba de un cal, care într-adevăr, murise. Plaja se numea, însă, Tataia. Nu era Mamaia şi nu era turistică. Şi a apărut în ziarele din Scandinavia.
Noul brand de ţară nu ne-a ajutat în niciun fel.Ogilvy spune că publicitatea nu e o operă de artă, publicitatea trebuie să-ţi atragă atenţia.
Scandalul Beijing, Frunza verde, Elena Udrea, a atras atenţia asupra brandului în ţară, în exterior am fost făcuţi varză. Informaţia circulă electronic cu viteza luminii. Sloganul respectiv nu mi se pare foarte inspirat , iar imaginea respectivă nu îmi spune nimic românesc, ci îmi aduce aminte de Biblie.
Extrem de important e ce se întâmplă mai departe, sunt 75 de milioane de euro. O să vedem dacă va creşte turismul internaţional al României cu 8-9% înseamnă că a fost un brand bun. Trebuie să se facă nişte videoclipuri bune.(...) Cred că am mai multe fotografii cu palmierii decât câte am cu soţia mea. Constănţenii de la Mamaia numesc palmierii de la Mamaia, agathonci.
Aceste 5-6 videoclipuri de ţară ar trebui să le vedem pe CNN pe alte canale internaţionale puternice ca să arate că România există.
Dacă lucrurile ar merge în Rom