Videoclipuri realizate pentru nume importante ale scenei muzicale internaţionale concurează anul acesta la câştigarea Premiului Anim’est pentru Cel mai bun videoclip, oferit de MTV. Alte 12 clipuri se află în competiţia pentru Menţiunea Specială acordată Celui mai bun Clip Publicitar. Din juriul secţiunii Videoclip & Advertising fac parte, în acest an, designerul Cristian „Canu” Banu, senior copywriter-ul Ogilvy Corina Bompa şi compozitorul, producătorul şi artistul vizual Cristian Stanciu „Matze”.
Videoclipuri de animaţie hit, precum gotic-futuristul Splitting the Atom al celor de la Massive Attack, realizat de francezul Edouard Salier; ludicul Eat Raw Meat = Blood Drool de la The Editors, regizat de The Lemnox Brothers, sau electrizantul My Turn al Basement Jaxx şi The Lightspeed Champions, semnat Tomek Ducki, se numără printre cele 28 de titluri provenind din 13 ţări selecţionate în competiţia pentru Cel mai bun Videoclip.
România este reprezentată de Anton Octavian, unul dintre obişnuiţii competiţiilor Anim’est, realizatorul videoclipului Septembers al britanicilor de la The Mantra ATSMM şi de Life Buoy al cunoscutei trupe autohtone indie rock The Pixels, regizat de Dragoş Bardac.
15 clipuri publicitare de succes, provenind din 8 ţări, au fost selecţionate în competiţia de Advertising. Printre ele – Ora Aqua, al cunoscutului animator român Matei Branea, fost membru al juriului Anim’est în 2008; trilogia-cult Scrabble (Scrabble Hula, Scrabble Sumo, Scrabble Yoga) a francezilor Irina Dakeva şi Clement Dozier sau surprinzătorul Moits al Andreei Dobrota (România, 2009).
La fel ca în fiecare an, scurt metrajele selecţionate în competiţia Videoclip & Advertising vor fi jurizate de trei personalităţi din lumea publicităţii şi a muzicii underground autohtone.
Cristian “Canu” Banu este partener fondator şi Lead Designer al studioului d