Venirea egipteanului Sherif Ussama, 37 de ani, la conducerea companiei a adus schimbări importante La doar şase luni după ce a reuşit să egaleze ca număr de pasageri transportaţi cea mai mare companie aeriană românească - TAROM - operatorul privat Blue Air trece prin cel mai dur proces de restructurare de la înfiinţarea companiei, în 2004.
În mai puţin de o lună, Blue Air, companie controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, a renunţat la toate cursele interne, considerate neprofitabile, şi la o parte din cele externe şi a redus capacitatea de zbor cu 33%, returnând patru avioane companiilor de leasing.
În aceste condiţii cum mai stă în picioare planul de afaceri de 200 mil. euro în acest an, în creştere cu 33% şi un trafic de 2,2 milioane de pasageri, cu 29% mai mare faţă de 2009?
"Deocamdată se lucrează la ajustarea obiectivelor de anul acesta. Le vom comunica când vor fi gata", a declarat scurt Gheorghe Răcaru, directorul de strategie al grupului controlat de Iordache, fără a oferi alte detalii legate de deciziile luate de conducerea companiei. Reprezentanţii companiei nu au făcut ieri mai multe precizări legate de reorganizarea businessului.
Trei manageri în mai puţin de un an
Răcaru a renunţat anul trecut la poziţia de director general al Blue Air, după cinci ani de activitate în cadrul companiei. El a fost înlocuit de Adrian Ionaşcu, care la mai puţin de un an a fost schimbat cu egipteanul Sherif Ussama.
Venirea lui Ussama, 37 de ani, la conducerea companiei a adus o serie de schimbări, cum ar fi renunţarea la cursele interne începând din august, returnarea a patru avioane companiilor de leasing, măsură ce a redus capacitatea de zbor cu 33%, şi anularea unor zboruri pe destinaţii externe în programul de iarnă de anul acesta.
"Când o companie îşi reduce capacitatea de zbor este clar că nu putem vorbi de o str