BCR se luptă să atragă clienţi cu conturi de salarii pentru a creşte stabilitatea portofoliului n BRD pariază pe inovarea de produse care să aducă un plus de comisioane şi noi clienţi. Raiffeisen refinanţează datoriile clienţilor care au credite şi la alte bănci pentru întărirea relaţiilor. UniCredit are obiective ambiţioase de creştere a cotei de piaţă la creditare, pe mai multe segmente. Care sunt principalele strategii "vizibile" adoptate de bănci puternice de pe piaţă?
Criza economică nu înseamnă pentru bancheri numai socoteli privind gradul de acoperire a pierderilor din credite cu provizioane şi executări silite ale clienţilor care nu mai plătesc, ci şi posibilităţi de creştere pe anumite segmente de piaţă, de fidelizare a clientelei atât timp cât slăbirea concurenţei lasă mai mult spaţiu de manevră.
Şi când se poate câştiga mai uşor cotă de piaţă dacă nu într-o perioadă în care mulţi jucători nu-şi mai permit să ţină motoarele turate?
Patru dintre cele mai puternice bănci de pe piaţă - BCR, BRD, UniCredit şi Raiffeisen - au reînceput să vorbească despre apărarea, câştigarea sau recâştigarea de cotă de piaţă.
BCR, cea mai mare bancă după active, a pierdut constant din cota de piaţă în ultimii ani, aşa că acum se găseşte în postura de a recâştiga teren, mai ales pe segmentul creditării pentru companii.
Cert este că austriecii de la Erste care controlează banca se declară hotărâţi să apere poziţia de lider a BCR, în replică la ambiţiile rivalilor francezi de la Société Générale care ar vrea să vadă la un moment dat BRD pe primul loc pe piaţa locală. Mai modeşti, italienii de la UniCredit nu vorbesc despre locul unu, ci se mulţumesc să reclame o poziţie de top 3 în România până în 2015 chiar dacă la nivel internaţional sunt un grup mult mai puternic decât Erste şi chiar decât Société Générale.
La jumătatea anului UniCredit