Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat, astăzi, că România are pentru prima dată un brand turistic naţional făcut profesionist şi "bazat pe studii şi cercetări la nivel naţional şi internaţional".
"Este pentru prima dată când România are un brand turistic naţional, profesionist făcut, bazat pe studii şi cercetări la nivel naţional şi internaţional şi care plasează ţara noastră pe harta internaţională de turism, pornind de la domeniile şi sectoarele turistice în care suntem astăzi competitivi. Este adevărat că şi în anii precedenţi au existat proiecte şi programe de promovare care însă au fost generaliste şi nu au pornit de la o bază ştiinţifică, aşa cum se întâmplă de data aceasta", a afirmat Elena Udrea, la reuniunea anuală a diplomaţilor români.
Potrivit ministrului, atenţia extraordină pe care presa a acordat-o brandului reprezintă "un prim pas pe calea valorificării adecvate a tuturor avantajelor competitive de care ţara noastră se bucură în domeniul turismului".
Elena Udrea le-a solicitat ambasadorilor şi consulilor ţării noastre, acreditaţi în străinătate, să promoveze oportunităţile pe care le oferă România din punct de vedere investiţional şi turistic pentru mediul de afaceri din străinătate, insistând asupra posibilităţilor parteneriatelor public-privat.
Brandul turistic al României a fost lansat, în 29 iulie, la Expoziţia Mondială Shanghai 2010, sub sloganul "România - Descoperă grădina Carpaţilor". Identitatea vizuală a brandului este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească - frunza. Chiar în ziua lansării în presă au apărut informaţii şi imagini care arătau că elementul grafic ce reprezintă frunza nu ar fi fost inedit.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a pr