Potrivit comandantului cargoului, incidentul s-ar fi produs după ce unul din fiarele vechi cu care era încărcată nava s-a mişcat
Acest fapt a cauzat intrarea în balans a cargoului şi, ulterior, scufundarea în Marea Neagră
Cargoul Medy transporta fier vechi şi se îndrepta spre Istanbul
Vasul turcesc "Medy", încărcat cu fier vechi, care începuse să ia apă după ce s-a înclinat periculos către babord (partea stângă a unei nave, în sensul de mers al acesteia - n.r.), s-a scufundat, ieri, în Marea Neagră, cel mai probabil din cauza mărfii pe care o transporta.
Potrivit comandantului cargoului, incidentul s-ar fi produs după ce unul din fiarele vechi cu care era încărcată nava, s-a mişcat, fapt care a cauzat intrarea în balans a cargoului. Apoi, nava s-a înclinat şi a început să ia apă.
Ion Voicu, directorul Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), a declarat, la rândul lui, că navele de intervenţie, care au încercat să salveze vasul turcesc nu au mai putut face nimic, precizând că nu putea pune în pericol vieţile membrilor echipelor de intervenţie.
S-a scufundat la 6 mile de Constanţa
Potrivit sursei citate, nava s-a scufundat în jurul orei 12.50, la o distanţă de aproximativ şase mile marine de digul de larg al Portului Constanţa.
"Nu am mai reuşit să salvăm nava deşi speram să o putem face. Chiar în momentele în care încercam să facem legăturile pentru a o putea tracta, a început să ia apă puternic. Se pare că uşile erau deschise la bordul navei şi după ce s-a înclinat, a luat apă şi în două - trei ore s-a scufundat", a declarat, pentru Mediafax, Ion Voicu.
Acesta a precizat că la faţa locului vor rămâne două remorchere în cazul în care vor avea loc scurgeri de hidrocarburi din tancurile navei. Remorcherele vor rămâne în zonă aproximativ două-trei zile, a adăugat Voicu. "Mai