Compania low-cost Blue Air taie drastic din costuri: returnează patru aeronave firmelor de leasing, disponibilizează o bună parte din personalul de bord şi renunţă la cursele neprofitabile. Chiar dacă în primele şase luni, operatorul aerian a avut o creştere a veniturilor de 10% şi a numărului de pasageri de 41%, nu este deloc mulţumit de profitul foarte mic.
S-au dus vremurile când Blue Air, companie controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, raporta creşteri spectaculoase ale afacerilor şi investiţii masive la care concurenţa privea cu jind. Operatorului aerian i-a ajuns cuţitul la os şi, ca să facă faţă crizei, taie drastic din cheltuieli. Primii la care va renunţa sunt o parte din cei peste 100 de piloţi şi 150 de însoţitori de bord. Oficialii companiei spun că restructurarea de personal se va face până la sfârşitul anului, dar refuză să spună câţi angajaţi va disponibiliza. Surse apropiate companiei susţin că Blue Air va concedia aproximativ 40 de piloţi şi de însoţitori de bord.
De asemenea, operatorul aerian va renunţa şi la patru aeronave pe care le va returna companiilor de leasing. „Avem în vedere un plan de restructurare a flotei, pentru că perioada de criză este foarte puternică. Astfel, vom renunţa la patru avioane, urmând să rămânem cu şase aparate, plus alte două care vor fi livrate până la sfârşitul anului, parte a unei comenzi către Boeing. Situaţia pe piaţă este dificilă", a declarat Sferif Ussama, directorul general al Blue Air, care conduce, în prezent, 780 de angajaţi.
Rute mai puţine
Tot pentru a tăia costurile, Blue Air va renunţa şi la câteva rute, respectiv la zborurile de la Bucureşti la Lisabona, Torino, Salonic, Pafos şi Viena, dar şi la cursele de la Sibiu la Valencia, Köln şi Londra. De asemenea, Blue Air nu va mai opera cel puţin până la vară de pe baza operaţională din Larnaca (Cipru) pe care a inaugurat-o în p