Renault Clio, Ford Fiesta şi Chevrolet Aveo sunt modelele străine din clasa mică cel mai bine vândute în România.
O maşină mică, ieftină, la volanul căreia să se descurce uşor în oraş: iată de ce în Vest oamenii cumpără preponderent caroserii hatchback de până la 4 metri lungime. La noi lucrurile nu stau chiar aşa, românului fiindu-i foarte greu să renunţe la mult iubitul său portbagaj chiar şi în clasa mică, astfel încât, la aproape toate modelele de pe piaţă, cea mai vândută versiune este cea în trei volume. Cum versiunile acestea ajung să depăşească 4,2 metri în lungime, dar nu oferă spaţiu suficient pentru o familie, frustrările apar destul de repede, iar cumpărătorii aleg să urce o treaptă, în segmentul compact, după doar un an-doi ani, cu pierderile financiare aferente.
Totuşi, maşinile mici au atuurile lor, pe care le expunem, alături de minusuri, în topul celor mai vândute trei modele străine din această clasă în România, ierarhie stabilită potrivit statisticilor întocmite în primele şase luni din 2010 de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Am ales motorizările pe benzină, pentru că un diesel merită doar dacă parcurgeţi peste 20.000 de kilometri pe an, ceea ce în această clasă se întâmplă rar.
Renault Clio: accent pe confort
Referindu-ne strict la hatchback, Clio are de ce să atragă: arată bine, este gândit să ofere cât mai multe într-un preţ cât mai mic şi oferă cinci stele la capitolul siguranţă, căci francezii au destinat această maşină celor care pun accentul pe confort mai presus de toate.
Plusuri
Interiorul este elegant în echipările superioare, cu dotări obişnuite la clasele mai scumpe: card „mâini libere", proiectoare adaptive în viraj, senzori de parcare etc. Vizibilitatea este foarte bună, iar ţinuta maşinii pe şosea este sigură şi exactă.
Minusuri
Motoarele pe benzină