E greu de stiut cati soferi din Romania folosesc centura de siguranta. Din comoditate, neincredere, sau dintr-un optimism tip "n-o sa mi se intample tocmai mie", centura ramane in multe masini obiect de decor. Ce ti se poate intampla, in fond? Te poti izbi cu o forta de sute de kilograme de ceilalti pasageri sau de portierele, volanul, scaunele masinii. Poti zbura prin parbriz sau printr-un geam lateral zeci de metri, aterizand pe pamant gol, in cel mai bun caz, sau pe contrasens, intr-un stalp de inalta tensiune, intr-un copac samd. Daca nu treci in nefiinta, iti poti pune macar intrebarea: "M-ar fi durut mai putin daca purtam centura de siguranta?"
Vezi VIDEO, citeste tot articolul si comenteaza pe MedLive.ro.
De ce e bine sa purtam centura de siguranta In cazul unui accident produs la o viteza relativ mica, 45 km/h, persoanele aflate in autoturisme care nu poarta centura de siguranta pot fi aruncate in afara cu o forta de 30 ori mai mare decat greutatea proprie (potrivit acr.ro). Este gresit sa ne incredem exclusiv in functionarea airbag-urilor, daca masina dispune de asemenea dotari. De ce totusi nu purtam centura de siguranta Soferii romani au gasit modalitati diverse de a scapa de centura: fie o aseaza peste piept, fara sa o prinda in dispozitiv, fie o tin pe mana stanga. Pentru masinile cu sistem de avertizare sonora, ei trec centura prin spatele scaunului sau introduc un capat de centura de siguranta in dispozitiv, cumparata "la mana a doua". Motivele sunt diferite:"Ma deranjeaza". - Centura se poate regla pe inaltime pentru confortul fiecarui pasager; daca totusi "jena" persista, gandeste-te ca ranile pe care le poti capata intr-un accident provoaca un disconfort mult mai mare."Daca am un accident, sunt mai greu de scos / ies mai greu din masina." - Folosirea centurii mareste sansele sa ramai constient dupa un impact si sa poti iesi din auto