Operatorul aerian low-cost, Blue Air va renunţa la patru aeronave pe care le va returna firmelor de leasing şi va disponibiliza o parte dintre piloţi şi membri ai echipajelor.
"În primele şase luni am înregistrat o creştere de 10% a veniturilor, dar costurile sunt uriaşe", a declarat Sherif Ussama, directorul general al Blue Air. Referitor la profit, Usama a evitat să comenteze dacă Blue Air a încheiat semestrul pe plus sau pe minus.
De asemenea, el a negat toate zvonurile apărute în ultima vreme cum că operatorul ar fi în pragul falimentului.
În prezent, compania aeriană are 780 de angajaţi. "Avem în vedere un plan de restructurare a flotei, pentru că perioada de criză este foarte puternică. Astfel, am renunţat la patru avioane, urmând să rămânem cu şase aparate, plus alte două care vor fi livrate până la sfârşitul anului, parte a unei comenzi către Boeing. Situaţia pe piaţă este dificilă, la fiecare trei luni se schimbă previziunile în ceea ce priveşte pierderile operatorilor aerieni şi aici este inclusă şi România, deci şi Blue Air", a declarat Ussama.
Ussama a mai spus că în primele şase luni gradul de ocupare a aeronavelor a fost de 75-78% şi că se aşteaptă ca după încheierea planului de restructurare să atingă o rată de aproape 85%.
"Cele trei baze operaţionale din Bacău, Sibiu şi Larnaca au contribuit la această creştere de 41% a numărului de pasageri. Semestrul doi nu pare promiţător, vom avea o estimare după ce vom încheia planul de restructurare", a spus Ussama.
După finalizarea procedurii de restructurare, compania îşi va revizui în scădere estimările privind numărul de pasageri şi cifra de afaceri din acest an.
Ce se întâmplă cu pasagerii?
Tot pentru a tăia costurile, Blue Air va renunţa şi la câteva rute, respectiv la zborurile de la Bucuresti la Lisabona, Torino, Salonic, Paphos şi Viena, dar şi la cursele de