Astăzi, 01.09.2010, la ora 12.52 LT, M/V Medy, sub pavilion Turcia, s-a scufundat în poziţia 44˚00`36`` N, 028˚45`29`` E. După scufundarea navei la 6 Mm Sud faţă de capul digului de Nord al portului Constanţa, travers perscarie Eforie Sud, la o distanţă de cca 4 Mm faţă de ţărm, pe suprafata apei a aparut o peliculă de hidrocarburi (irizaţie) de cca.100-150 mp, care se deplasează către larg datorită direcţiei vântului, disipată şi dispersată datorită valurilor de cca 1,5-2m, în crestere. La ora 13:15, navele specializate pentru depoluare aparţinând ARSVOM, Safir şi Rubin, au ajuns în zonă pentru a acţiona pentru limitarea şi îndepărtarea efectelor poluării, împreună cu nava Hercules aflată deja la locul incidentului, încă de la ora 10:40. Ora 14:00, condiţiile hidrometeorologice de mare agitată, nu au permis amplasarea barajului plutitor de protecţie împotriva poluării, în zona scufundării navei (valuri de cca 1,5-2m, în crestere). Amplasarea barajului nu a fost necesară datorită suprafeţei mici de irizaţie cu hidrocarbură (cca.100-150 mp). Cele două nave specializate pentru depoluare, Safir şi Rubin, se află în continuare la locul incidentului pentru monitorizare şi o eventuală intervenţie cu material absorbant. Condiţiile hidro-meteorologice la ora 16.00: starea mării este gradul 3, forţa vântului este de 3-5 Beaufort (între 5-8 m/sec.) din direcţia NW, cu vizibilitate 2-7 Mm şi înălţimea valurilor 1,5 - 2 m, în creştere. Se monitorizează in continuare zona incidentului, pentru a interveni în caz de poluare cu combustibil scurs din nava scufundată. Purtător de cuvânt Mona Paraschiv Astăzi, 01.09.2010, la ora 12.52 LT, M/V Medy, sub pavilion Turcia, s-a scufundat în poziţia 44˚00`36`` N, 028˚45`29`` E. După scufundarea navei la 6 Mm Sud faţă de capul digului de Nord al portului Constanţa, travers perscarie Eforie Sud, la o distanţă de cca 4 Mm faţă de ţărm, pe sup