Vânzările de electrocasnice mari au scăzut cu 10%, însă nişa a crescut cu 2,3%
Schimbarea preferinţelor în materie ale românilor a determinat această evoluţie
Electrocasnicele încorporabile câştigă treptat teren în faţa celor de sine stătătoare, urmând ca în următorii trei ani să reprezinte aproximativ 14% din totalul pieţei autohtone de electrocasnice mari, potrivit estimărilor companiei de profil Baumatic. "În acest an, electrocasnicele încorporabile vor reprezenta aproximativ 9,8% din piaţa de electrocasnice mari, după ce în 2009 ponderea a fost de 8,6%. De asemenea, piaţa locală de electrocasnice încorporabile va raporta în 2010 o creştere de 2,3%, în ciuda scăderii pieţei de electrocasnice mari cu aproximativ 10%, până la valoarea de 300 milioane de euro", se arată într-un comunicat al companiei, remis ieri, redacţiei.
Astfel, pentru anul în curs, Baumatic estimează că piaţa pe care activează va ajunge la o valoare de 29,4 milioane de euro, comparativ cu 2009, când s-a situat în jurul valorii de 28,7 milioane de euro şi respectiv 2008, când a atins punctul maxim de 42,4 milioane de euro.
Franke România, liderul pieţei de profil din România a precizat, pentru Curierul Naţional, că potenţialul pieţei locale este foarte mare ţinând cont că se află doar la început. "Piaţa locală de profil are un potenţial foarte mare de dezvoltare, dacă ne gândim că atinge doar 10% din piaţa totală de produse electrocasnice, comparativ cu 50% în ţări precum Germania sau Italia", a declarat, pentru Curierul Naţional, Florin Porojan, director general Franke România.
Acesta mai spune că evoluţia pozitivă este o surpriză, mai ales în condiţiile actuale a măsurilor luate de statul român. "Evoluţia este cu atât mai surprinzătoare, cu cât această perioadă s-a caracterizat printr-o instabilitate sporită la nivelul veniturilor individuale generată