România ar putea fi un centru logistic important în Europa Centrală şi de Est, arată o analiză a firmei de consultanţă PricewaterhouseCoopers România (PwC).
Investiţiile în infrastructura de transport şi acordarea unor facilităţi la import, cum ar fi amânarea plăţii TVA, măsuri care ar încuraja volumul de tranzacţii desfăşurate în portul Constanţa.
„România trebuie să aloce sume consistente dezvoltării infrastructurii de transport în ciuda constrângerilor bugetare şi trebuie să profite de proximitatea pieţelor dezvoltate din Europa Centrală şi deschiderea la Marea Neagră prin portul Constanţa, o poartă de acces a Europei dinspre Asia", a declarat Daniel Anghel, partener Impozite şi Taxe Indirecte, din cadrul PwC.
La noi, investiţiile în infrastructură bat pasul pe loc, iar kilometrul de autostradă este turnat cu viteza melcului. De exemplu, în doi ani, au fost realizaţi doar 42 de kilometri din centura ocolitoare a Sibiului. Ea face parte din Culoarul IV european, având, în mare parte, regim de autostradă.
Şi nici la capitolul finanţare din fonduri europene nu stăm mai bine. Ministerul Transporturilor a avut în trei ani la dispoziţie fonduri de două miliarde de euro. Până în august, autorităţile spun că totalul proiectelor aprobate şi contractate se ridică la 1,2 miliarde
de euro.
Ce se întâmplă în alte ţări
Pieţele emergente precum India sau Rusia, deşi investesc masiv în infrastructură, vor ajunge la nivelul celor industrializate abia în 2030.