Primul SUV din istoria Dacia, Duster, se comercializează deja în Franţa cu instalaţie GPL. Modelul românesc se bucură astfel de o autonomie totală mai mare de 1.000 de kilometri.
Deşi are în ofertă motorizări diesel economice, care poartă semnătura „eco2”, Dacia Duster primeşte pe celelalte pieţe europene şi o instalaţie de GPL, menită să micşoreze costurile de exploatare şi emisiile de dioxid de carbon. Prima companie care a obţinut dreptul de a echipa SUV-ul românesc cu o instalaţie pe GPL este Borel, care a început deja comercializarea unei asemenea versiuni în Franţa.
Instalaţia auxiliară este montată pe versiunea pe benzină de 1,6 litri a modelului românesc, de 105 cai putere, şi este disponibilă în ambele variante de tracţiune ale acesteia, 4x4 şi 4x2.
Versiunea cu doar două roţi motrice a primit un rezervor de carburant de 95 de litri, care poate asigura o autonomie suplimentară de 700 de kilometri. De cealaltă parte, alternativa 4x4 se bucură de un rezervor de numai 60 de litri, care garantează o autonomie de 500 de kilometri. În ambele cazuri însă, Duster poate oferi clienţilor săi o autonomie totală de peste 1.000 de kilometri.
Momentan nu există informaţii privind o posibilă comercializare a versiunii pe GPL şi în România. De asemenea, nu se ştie dacă ansamblul auxiliar va fi furnizat tot de Borel.