Bărbat, cu vârsta cuprinsă între 30 şi 40 de ani, din Capitală. Acesta este portretul robot al celui care îşi face cumpărăturile pe internet, plătind cu cardul
În primele opt luni din 2010 s-au înregistrat variaţii în profilul cumpărătorului care plăteşte online cu cardul faţă de anii precedenţi. Se constată o tendinţă de echilibrare a proporţiei dintre femei şi bărbaţi (58% din plăţile online sunt făcute de bărbaţi şi 42% de femei).
De asemenea, creşte ponderea celor care efectuează între două şi cinci plăţi pe an până la 30%. Totodată, tot mai mulţi clienţi autohtoni efectuează tranzacţii la finalul săptămânii (13% sâmbăta şi 11% duminica). Intervalul orar dintre orele doisprezece şi paisprezece este perioada predilectă a zilei în care românii îşi fac cumpărăturile în faţa monitorului, conform unui studiu Gecad ePayment. Profilul cumpărătorului online care plăteşte cu cardul s-a modificat de-a lungul anilor.
Dacă la început cei care comandau online erau în principal cei familiarizaţi cu tehnologiile, în 2010 asistăm atât la o creştere, cât şi la o uniformizare a categoriilor de persoane care plătesc online cu cardul. A crescut numărul plăţilor online efectuate de femei şi de către cumpărători cu vârsta cuprinsă între 18-25 de ani, categorie foarte activă pe internet. Există semne că piaţa se maturizează: se uniformizează ponderea acţiunilor de cumpărare pe zile şi tot mai multe plăţi online sunt făcute în weekend", afirmă Daniel Nicolescu, Chief Product Officer al Gecad ePayment.
O piaţă de aproape 70 de milioane de euro
Romcard, unul dintre jucătorii de pe piaţa locală a tranzacţiilor cu instrumente electronice de plată, a consemnat avansul rapid al acestui domeniu. În primele şase luni ale anului, valoarea comerţului online în care plata a fost făcută prin intermediul unui card a atins valoarea de 68,5 milioane de euro. Progres