În primele 8 luni din 2010, cumpărătorii care au plătit cu cardul în magazinele online româneşti au fost preponderent bărbaţi, au vârsta cuprinsă între 30-40 de ani, şi au plasat mai multe comenzi lunea, între orele 12.00-14.00, conform unei analize a GECAD ePayment. Profilul cumpărătorului a fost determinat pe baza acţiunilor de cumpărare înregistrate pentru clienţii care au introdus datele personale pe site-urile unde au făcut plăţi online. Raportul a analizat dat
În primele 8 luni din 2010, cumpărătorii care au plătit cu cardul în magazinele online româneşti au fost preponderent bărbaţi, au vârsta cuprinsă între 30-40 de ani, şi au plasat mai multe comenzi lunea, între orele 12.00-14.00, conform unei analize a GECAD ePayment.
Profilul cumpărătorului a fost determinat pe baza acţiunilor de cumpărare înregistrate pentru clienţii care au introdus datele personale pe site-urile unde au făcut plăţi online. Raportul a analizat datele furnizate de sistemul ePayment în perioada ianuarie 2008 – 31 august 2010.
La nivelul anului 2008, profilul cumpărătorului care plăteşte online cu cardul era definit de următoarele caracteristici: bărbat (64% din acţiunile de plată online), cu vârsta cuprinsă între 30-40 de ani (38%), efectuând în medie o plată online cu cardul anual (64%). Frecvenţa plăţilor online în funcţie de zilele săptămânii era uniformă: marţi aveau loc 18% din plăţi, în timp ce luni, miercuri, joi şi vineri se înregistrau câte 15%. Intervalele orare preferate erau cuprinse între 10.00-14.00, când aveau loc, în total, 28% din tranzacţiile înregistrate.
“Profilul cumpărătorului online care plăteşte cu cardul s-a modificat de-a lungul anilor. Dacă la început cei care comandau online erau în principal familiarizaţi cu tehnologiile sau pur şi simplu consumatori de tipul “early-adopters”, în 2010 asistăm atât la o creştere, cât şi la o uniformiz