Maşina de marketing a Hollywoodului scoate pe bandă rulantă filme cu prinţi ai nopţii, iar milioane de oameni se încolonează ca hipnotizaţi în faţa cinematografelor. "Saga Amurg/ Twilight" este cel mai grăitor exemplu de pe marele ecran (cu încasări de 2,4 miliarde de dolari), la fel cum producţia "True Blood", difuzată în România la HBO, se află în top la capitolul seriale de televiziune.
Previzibil, celor trei pelicule din seria Amurg li se vor adăuga cel puţin încă două, după cum au anunţat reprezentanţii Summit Entertainment. Filmările la ultima parte a seriei, "The Twilight Saga: Breaking Dawn", vor demara în toamnă. "Tabloul" nu ar fi complet fără legăturile invariabile cu mitul domnitorului român Vlad Ţepeş. De această dată, "vrăjitorii" din Cetatea Filmului au comandat un studiu genealogic din care a reieşit, convenabil, că actorul principal al seriei Twilight, seducătorul Robert Pattinson, se înrudeşte cu "vampirul" de pe meleaguri transilvane.
Industria cărţii face la rândul ei bani frumoşi de pe urma romanelor de gen. Conform unor date furnizate de Diverta, în primele cinci luni ale acestui an, românii au cumpărat peste 6.000 de volume care au ca subiect vampirii. În toată lumea, romanele "Twilight" scrise de Stephenie Meyer s-au vândut în peste 100 de milioane de copii. Dincolo de motivaţia istorică, există şi explicaţii de natură psihologică ale acestei atracţii faţă de legendele cu vampiri. Psihologul Aurora Liiceanu este de părere că "fascinaţia faţă de vampiri, ca şi faţă de supranatural este firească, aşa cum este firească fascinaţia faţă de poveşti şi întâmplări care depăşesc înţelegerea noastră, cărora nu le găsim cauze explicabile raţional.
Raţiunea are limite care oferă imaginaţiei teren. Copiii sunt mai aproape de imaginaţie, nu au o demarcaţie clară între real şi imaginar şi de aceea poveştile «clasice» s