În plină criză economică, absolvenţii de studii superioare sunt pregătiţi să bată la mai multe uşi pentru a obţine locul de muncă visat, arată o cercetare făcută pe 6.600 de studenţi români. Sursa: VLAD STĂNESCU
În ciuda problemelor de imagine cu care se confruntă universităţile româneşti care nu reuşesc să pătrundă în topurile internaţionale, peste jumătate dintre studenţii români consideră că dobândesc toate cunoştinţele necesare în timpul facultăţii.
În ceea ce priveşte taxele de şcolarizare, peste 73% dintre studenţi cred că acestea ar trebui să nu existe. Acestea sunt rezultatele Barometrului absolvenţilor 2010 realizat de "Institutul de cercetare trendence", la care au participat 220.000 de studenţi din toată Europa, dintre care peste 6.600 din ţara noastră. Sondajul este realizat cu ajutorul viitorilor absolvenţi din domeniul afacerilor şi al ingineriei.
Furcile caudine ale angajării
În situaţia în care piaţa muncii este aproape prăbuşită, studenţii sunt mult mai îngrijoraţi în ceea ce priveşte obţinerea unui loc de muncă, dar visează la salarii de peste 800 de euro. Totodată, când pleacă în căutarea unui job, tinerii s-ar opri mai degrabă pe la firmele mari.
Viitorii ingineri români preferă Microsoft, Google şi IBM, în această ordine, iar tinerii specializaţi în domeniul afacerilor ar dori să aibă cartea de muncă la BCR, la BRD sau la ING Group.
Viitorii absolvenţi par înarmaţi cu răbdare, deoarece se aşteaptă să aplice şi de 30 de ori la diverse joburi până să fie acceptaţi. Se aşteaptă totodată să dureze şi peste patru luni căutarea unui job.
Derya Alkan, Account Manager al Trendence, explică tendinţele în ceea ce priveşte piaţa muncii a studenţilor români, în comparaţie cu anii trecuţi în care criza economică nu părea atât de ameninţătoare.
"Numărul de aplicaţii n