Primul eveniment ce va beneficia de noul brand este Târgul de Turism Rural de la Albac. Târgul se desfăşoară sâmbătă şi duminică şi va aduna la un loc agenţii de turism, pensiuni, meşteri populari şi specialişti în gastronomie.
O poiană în formă de inimă descoperită într-o pădure din zona comunei Cricău, în apropierea masivului Piatra Craivii, este noua imagine de promovare turistică a judeţului Alba. Drepturile asupra fotografiei aparţin Consiliul Judeţean iar imaginea va fi folosită pe toate materialele publicitare ale instituţiei pe care va fi trecut şi logo-ul „Te iubesc Alba“.
Prima manifestare care beneficiază de noua imagine este Târgul Naţional de Turism Rural, ce are loc sâmbătă şi duminică (4-5 septembrie) în staţiunea Albac din Munţii Apuseni. „Împreună cu Primăria Cricău vom iniţia demersurile pentru protejarea locului şi obţinerea statutului de rezervaţie“, a spus Dan Popescu, directorul Direcţiei Tehnice din CJ Alba.
Unicul târg rural din ţară
Târgul de la Alba a ajuns la ediţia a VI-a, are un buget de 150.000 de lei şi este unicul de acest gen organizat la nivel naţional. Deschiderea oficială are loc sâmbătă la ora 10.00. Expun produse turistice rurale specifice 12 administraţii locale din Alba, alături de primării din Arad, Bihor, Braşov, Harghita şi Bucureşti.
De asemeena, vor fi prezente 10 agenţii de turism din totă ţara, nouă asociaţii care activează în domeniul turismului precum şi cinci pensiuni aflate sub egida ANTREC. Evenimentul cuprinde şi un concurs de pescuit, dar şi călătorii cu calul şi pe bicicletă. De asemenea vor exista şase stand-uri cu produse culinare vânătoreşti ce vor participa la un concurs gastronomic şi 30 de stand-uri cu produse ale unor meşteri populari din şapte judeţe.
„Organizăm acest târg pentru că turismul va deveni în timp una dintre cele mai importante ramuri economice al