Volvo S60 este o maşină dotată cu sisteme inteligente care detectează obstacole şi pietoni aflaţi în imediata apropiere a maşini. Acestea frînează în locul şoferului în cazul.
Volvo S60, sedanul care aduce bine de tot cu un coupe, este o maşină foarte inteligentă. Scandinavii au pus pe ea toată tehnologia de care au dispus. Frînează singură atunci cînd în calea ei detectează obstacole sau pietoni.
Să le luăm pe rînd. "City Safety" vine în echiparea standard pentru Volvo S60. Este un sistem care poate detecta un obstacol aflat în mişcare sau nu. Nu este vorba de persoane. În cazul în care şoferul nu observă pericolul iminent, "scandinava" poate frîna automat, rolul său fiind de a minimaliza sau chiar evita producerea unui accident. Nu intră în acţiune decît pînă la viteza de maxim 30 km/h. Volvo a făcut o demonstraţie la Bucureşti. "Obstacolul" a fostde fapt un balon, ataşat unei alte maşini. Senzaţia este ciudată. Te apropii de "obstacol", iar prima reacţie, normală de altfel, este să apeşi pedala de frînă, deşi era vorba de o mare pernă umflată. "City Safety" intră în acţiune. Maşina încremeneşte. Important este să nu depăşeşti 30 km/h. Altfel eşti pe cont propriu.
"Pedestrian Detection System" este cam acelaşi lucru, dar este dedicat pietonilor.Cum funcţionează? Un senzor radar şi o cameră montată în partea superioară a parbrizului detectează oamenii aflaţi în imediata apropiere a maşini. Sistemul avertizează şoferul vizual şi acustic, iar n cazul în care acesta nu reacţionează, Volvo frînează singur. Şi acest sistem acţionează în anumite condiţii. Viteza trebuie să fie maxim de 35 km/h, iar pietonii să nu aibă mai puţin de 80 de centimetri înălţime! Manechinul celor de la Volvo a scăpat neatins, semn că tehnologia scandinavă este la înălţime.
Constantin Aur, multiplul campion naţional