Dictionarul explicativ al limbii romane explica remanierea ca fiind efectiv supunerea unui guvern la modificari de structura, dar totodata, referindu-se la masini si materiale, spune despre remaniere ca reprezinta incercarea de a o face mai buna calitativ sau o face sa revina la starea de dinainte.
Acum, desi guvernul este o institutie, la urma urmei este tot o masina formata din angrenaje, rotite, parghii, sisteme, subsisteme, toate interconectate si in general dependente una de activitatea celeilalte.
Remanierea realizata la nivel de institutie spune ca se modifica un guvern, adica se ia un om de pe o pozitie si se restructureaza pe alta pozitie, dar in final nu va parasi institutia.
In cazul in care privim din prisma masinii, atunci pentru a imbunatati calitativ guvernul, acesta trebuie sa distruga crengile uscate, sa renunte la toti cei ai caror indicatori de performanta nu au fost indepliniti, la toti cei a caror programe prezentate la inceputul mandatului nu au dat roade sau s-au dovedit chiar imposibil de pus in practica.
De asemenea se mai spune in definitie ca daca nu functioneaza imbunatatirea calitativa, atunci cel putin sa se revina la o calitate intalnita mai demult in trecut si care sa fie oricum mai buna decat cea actuala.
Privind in trecut, nu prea avem ce sa vedem, mai ales in trecutul apropiat cand d-nul Boc a fost dat jos din functia de premier de trei ori, au trecut pe la carma ministerelor ministrii cu norma anuala, nicidecum pe patru ani de zile!
Au incercat sa foloseasca technocrati, au adus oameni de la BNR, au adus primari, nimic se pare ca nu functioneaza. Undeva, un angrenaj este rupt si nu vrea sa se lase reparat.
Ce ne face sa credem ca de data aceasta vor fi alesi oamenii care vor aduce "schimbarea", cei care vor aduce crestere economica si suflu nou in p