Apple, cea mai valoroasă companie de IT din lume, a lansat o reţea de socializare numită "Ping", ce va fi inclusă în noua versiune a serviciului media online iTunes, mişcare interpretată ca o încercare a gigantului IT de a intra în competiţie cu Facebook, Twitter şi MySpace - cele mai populare reţele sociale din acest moment.
"Este o reţea de socializare dedicată muzicii. Credem că va deveni populară repede, deoarece 160 de milioane de persoane o pot folosi începând de astăzi (miercuri - n. red.)", a declarat Steve Jobs, CEO-ul Apple, în cadrul unei conferinţe la San Francisco. Cum funcţionează noul produs?
Ping le permite utilizatorilor să-şi creeze liste cu melodiile pe care le ascultă şi să vadă ce ascultă prietenii lor. Utilizatorii îşi pot căuta prieteni pe care să-i "urmărească" (serviciu asemănător celui oferit de Twitter) după adresa de e-mail. Serviciul de socializare al Apple este gratuit şi este disponibil prin programul iTunes pe 10 tipuri diferite de computere (Mac şi PC), dar şi prin aplicaţia iTunes pe iPhone şi iPod Touch. Analiştii de la firma de cercetare de piaţă CCS Insight au declarat că iniţiativa Apple este "o mişcare ambiţioasă" şi că noua reţea va fi o provocare pentru MySpace, dar şi pentru celelalte reţele de socializare. "MySpace trebuie să analizeze ce înseamnă această lansare pentru ei. Probabil vor avea în curând un competitor puternic în Ping", a declarat Michael Gartenberg, partner la compania de cercetare de piaţă Altimeter.
Reţeaua MySpace atrăgea, în mod obişnuit, muzicienii care foloseau această platformă pentru a partaja conţinut muzical şi pentru a atrage alţi muzicieni. Totuşi, în prezent, dezvoltarea reţelei a stagnat.
"Ping distruge orice cotă de piaţă mai are MySpace. Rămâne de văzut ce fel de competitor va fi pentru Facebook", a declarat Xeni Jardin, coeditor la blogul specializat în tehnolo