Strategia guvernamentală pentru dezvoltarea sectorului IMM în perioada 2009-2013, elaborată de firmele de consultanţă KPMG România şi Finas Consulting, pentru un preţ total de circa 820.000 de euro, este aspru criticată de Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
Printre argumentele aduse de CNIPMMR se numără lipsa unei analize bine fundamentate la nivelul IMM-urilor - pe tipuri de companii şi pe sectoarele în care activează, cadrul prea general în care sunt abordate problemele, ruptura de realitatea românească, lipsa evaluării impactului pe care îl are strategia asupra pieţei IMM-urilor.
Pe de altă parte, KPMG susţine că strategia pe care au realizat-o pe durata a şapte luni analizează temeinic problemele IMM-urilor în contextul actual, elaborează un plan de acţiune şi un set de măsuri concrete. KPMG susţine că a luat în considerare multe opinii şi recomandări pentru a se asigura că este în concordanţă cu toate documentele europene.
Strategia efectivă şi planul de acţiuni aferent are 150 de pagini, dar cu toate celelalte studii şi documente va ajunge la aproape 1.400. Elaborarea ei este finanţată de Uniunea Europeană în proporţie de 85% şi de bugetul de stat - 15%. Bugetul estimativ de implementare a strategiei în 2010-2013 este de 2,4 miliarde de euro, dintre care 1,5 miliarde de euro de la bugetul de stat şi 900 de milioane de euro contribuţia UE.
"Avem nevoie de o strategie profesionistă pentru IMM-urile din România. Dar cea elaborată nu are elementele de bază ale unei strategii. Eu sunt şi profesor de management. Dacă ar veni la mine un student cu strategia aceasta, l-aş pica", spune Ovidiu Nicolescu, preşedinte al CNIPMMR.
De asemenea, Consiliul afirmă că există puncte contradictorii, unul dintre ele regăsindu-se chiar în analiza SWOT, analiză privind punctele tari, punctele slabe, op