Privită cu interes atât de patronatele din industria feroviară, cât şi de sindicalişti, dezbaterea de ieri pe tema privatizării CFR Marfă va fi reluată astăzi din cauza absenţei reprezentanţilor companiei.
La ora 11,00, după numai o oră de discuţii, patronatele şi sindicatele conveniseră să amâne dezbaterea pentru data de 15 septembrie din cauza absenţei reprezentanţilor companiei feroviare. După 10 minute a venit însă ministrul Transporturilor şi a cerut reluarea discuţiilor
În cadrul dezbaterii, organizată la cererea societăţii civile, a fost prezentat proiectul de act normativ privind privatizarea CFR Marfă, urmând să se discute observaţiile şi propunerile referitoare la document.
Proiectul de Hotărâre de Guvern a fost elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi publicat la 5 august pe site-ul propriu, împreună cu nota de fundamentare.
Potrivit acestuia, întregul pachet de acţiuni al CFR Marfă va fi vândut prin licitaţie publică cu strigare, criteriul de atribuire fiind exclusiv preţul oferit. Selecţia investitorului se va realiza "prin metoda licitaţiei cu strigare, fără criterii de precalificare, transparentă şi necondiţionată (cu excepţia unor obligaţii specifice operaţiunilor de privatizare, care decurg din prevederile legale aplicabile)".
Nota de fundamentare a actului normativ explică "obligaţiile specifice" prin includerea în contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni a unor clauze care vizează obligaţia ministerului de a urmări "asumarea de către cumpărător, în tot sau în parte, a obligaţiilor şi răspunderilor de mediu stabilite de autoritatea de mediu competentă (prin programele de conformare - anexa la avizele de mediu pentru privatizare), prin convenirea unui cuantum de investiţii destinate executării programului pentru conformare".
Potrivit proiectului, ministerul poate suspenda, modifica sau rev