Coregizat de franţuzoaica de origine română Ruxandra Medrea, documentarul „L'Enfer d'Henri-Georges Clouzot" a ajuns pe locul 1 în topul Rotten Tomatoes al celor mai bune filme din 2010, beneficiind exclusiv de cronici favorabile în publicaţii faimoase de limbă engleză.
Pelicula, care spune povestea unui film rămas neterminat al regizorului francez H.-G. Clouzot, a fost făcut la patru mâini, de arhivistul Serge Bromberg şi Ruxandra Medrea (care, chiar dacă se află la al doilea film, este, de fapt, jurist specializat în drepturi de proprietate intelectuală). După ce a fost răsplătit cu Cesar-ul pentru Cel mai bun documentar francez, era previzibil să primească cronici pozitive în cotidienele şi revistele din Hexagon. Însă era mai greu de prevăzut că filmul - care este unul mai elitist, pentru cinefili - să aibă cronici foarte bune în spaţiul anglo-american, care cam strâmbă din nas la producţiile franceze. NY Times, Financial Times, The Guardian, The Independent, Village Voice, Globe and Mail, The Observer au consacrat recenzii generoase documentarului. Site-ul Rotten Tomatoes, care contabilizează cronicile pozitive şi negative primite de un film, a aşezat acest film pe primul loc, cu 100% cronici pozitive - un fapt foarte rar în istoria site-ului, rarisim în ce priveşte filmele de pe bătrânul continent.
Documentarul a fost refăcut din imagini uitate în arhivă
„L'Enfer d'Henri-Georges Clouzot" reface împrejurările în care „Hitchcock al francezilor", cum este supranumit Clouzot (1907-1977), a eşuat în a realiza filmul „L'Enfer"/ „Infernul", deşi a avut parte de o finanţare generoasă venind atât de la Hollywood (Columbia Pictures), cât şi din Franţa. Fimul, care-şi ia ca temă gelozia patologică a unui paranoic care îşi terorizează soţia, a adus în rolurile principale doi dintre cei mai scumpi actori europeni ai momentului - diva Rom