Jumătate dintre nemulţumiţi s-au întâlnit, joi seara, cu avocaţi pentru a găsi formula optimă care să-i scape de dobânzile abuzive.
După ce clienţi ai Volksbank s-au adunat pentru a găsi o soluţie la abuzurile pe care ei spun că banca le face, joi seara a fost rândul clienţilor BCR.
Circa 150 de nemulţumiţi dintr-un grup de circa 300 s-au întâlnit, într-un club din Bucureşti, cu avocaţi pentru a discuta problemele care îi macină în relaţia cu creditorul: contractele incomplete, comisioanele abuzive şi modificarea dobânzii şi pentru a stabili un plan de bătaie. De această dată, reprezentanţii băncii nu au fost invitaţi la dezbateri.
Ieri, clienţii Volksbank s-au întâlnit chiar cu preşedintele băncii şi alţi oficiali pentru a negocia soluţii la problemele lor.
"Îmi calculează comisioane la creditul iniţial, nu la sold"
"Am luat un credit în lei, de nevoi personale, fără garanţii, cu o dobândă revizuibilă la şase luni. Dobânda mi se calculează în funcţie de o dobândă internă, variabilă, pe care nu o înţeleg şi nici formula de calcul nu e stipulată în contract. Din 2007, de când am luat creditul, rata a variat numai în sens crescător, deşi în ultimul an indicii au scăzut la minime istorice, iar reprezentanţii băncii îmi spun că rata a rămas la fel pentru că au crescut alţi indici (provizioane, riscurile de ţară)", spune revoltată Alina Dragomir, clientă BCR.
A doua problemă o reprezintă comisioanele. "În primul rând comisionul de risc, care nu mi-a fost scos după 21 iunie, iar celelalte comisioane (înregistrare, gestiune etc.) se calculează la creditul iniţial şi nu la sold, ceea ce nu este normal", adaugă ea.
O altă problemă enumerată de clienta BCR este rambursarea anticipată. "Banca nu acceptă decât plata anticipată a minimum trei rate plus rata lunară, ceea ce înseamnă patru deodată, iar aces