Agenţiile de turism au supravieţuit în acest an, în contextul reducerii salariilor bugetarilor cu 25%, al creşterii TVA şi al lipsei totale a promovării, doar datorită ofertelor speciale făcute de hotelurile din ţară şi străinătate, consideră Alin Burcea, vicepreşedintele ANAT.
„Am reuşit să ne acoperim cheltuielile doar datorită ofertelor speciale ale hotelurilor din străinătate, care au dat nişte preţuri extraordinare, şi al programelor interne de genul înscrierilor timpurii sau al zilelor gratuite oferite de hoteluri", a declarat Alin Burcea, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi, în acelaşi timp, care este şi proprietarul agenţiei de turism Paralela 45.
El a adăugat că în acest an, agenţia pe care o conduce a dublat numărul turiştilor români în Antalya, de la 3.500 la circa 7.000 şi a înregistrat o creştere de 50% pentru staţiunile din Bulgaria, pe fondul reducerii tarifelor.
Totodată, activitatea agenţiilor pe segmentul turismului intern nu a scăzut în acest an datorită unor oferte de genul "înscrieri timpurii" sau "plăteşti cinci nopţi şi stai şapte".
"Toate agenţiile parcă arată ceva mai bine în 2010 faţă de anul trecut. Pe fondul acestor programe, Paralela 45 a înregistrat în primele opt luni ale acestui an o creştere a volumului vânzărilor cu 8% faţă de anul trecut", a spus Burcea.
El a adăugat că turismul a fost afectat în acest an de reducerea cu 25% a salariilor bugetarilor, de creşterea TVA de la 19% la 24% şi de lipsa totală a promovării interne.
"Pe promovare internă nu s-a făcut nimic în acest an. În primele opt luni nu s-a alocat absolut niciun leu. Cei de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului au explicat că premierul Emil Boc a spus ca timp de şase luni să nu se dea nimic pentru promovarea internă", a mai spus Burcea.
Acelaşi număr de turi