Urban Iulian. Il stiti, un pedelist tanar parlamentar de Ilfov, implicat foarte mult in initiative pentru apararea drepturilor consumatorului. Este presedintele Asociatiei de Asistenta pentru Consumatori si are un site pe care oamenii expun diverse reclamatii legate de consum si servicii.
"Legea 161 din 2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei in data de 19 iulie 2010, deci este in vigoare".
Asa suna o postare de pe blogul domnului Urban. Iata ca un parlamentar roman s-a gandit si la nenorocitii de consumatori si isi doreste sa-i protejeze in lupta cu marile companii care ofera servicii de telefonie, Internet, cablu si altele.
De cand s-a publicat legea, domnul Urban primeste pe blogul sau, urbaniulian.ro, tot felul de intrebari referitoare la aplicabilitatea legii. Cei mai multi consumatori nu au aflat de aceasta lege, din cauza informatiilor prea putine rasuflate in presa. Dar, ea exista si ar trebui aplicata.
Cine are curiozitatea sa o citeasca nu va intelege nimic. Eu n-am inteles cum sta treba cu rezilierea contractelor dintre furnizor si consumator. Platesc taxa de reziliere sau nu, daca am beneficiat de diverse reduceri promotionale?
Aici isi intra in rol domnul Urban Iulian, care da raspunsuri la sesizari pe blogul sau. Pentru toate sesizarile are un singur raspuns: "Degeaba dati telefoane la furnizorii de servicii, ca n-or sa va rezilieze nimic. Cereti un raspuns scris, cu care puteti merge la ANPC. Aceasta autoritate ar trebui sa aplice corect legea".
Dupa multe asemena raspunsuri cu mersul la ANPC, domnul Urban s-a cam saturat si incepe sa trimita oamenii in instanta. Cineva sesiseaza o probl