Clienţii nemulţumiţi ai băncilor din România, uniţi în grupurile de iniţiativă care s-au format pe internet, sunt hotărâţi să deschidă primele acţiuni în instanţă în câteva zile. Reprezentanţii Volksbank au reacţionat la nemulţumirile grupurilor de iniţiativă şi s-au întâlnit vineri cu aceştia în Bucureşti, pentru a căuta soluţii şi pentru a evita instanţa.
Consideraţi la început „o mână de internauţi" cărora nu li se dădea nicio şansă, clienţii nemulţumiţi de comisioanele practicate de băncile comerciale au reuşit o performanţă unică în istoria postdecembristă: să clintească din temelii sistemul bancar din România. Niciodată, din 1990 încoace, un preşedinte de bancă nu s-a întâlnit cu reprezentanţii clienţilor instituţiei de credit, iar anvergura demersului „internauţilor" este una de mari dimensiuni.
Vineri după-amiază, un grup de reprezentanţi ai clienţilor Volksbank au fost primiţi de preşedintele băncii, Johann Lurf, pentru a discuta despre comisionele abuzive, dar şi despre aplicarea Ordonanţei 50/2010, care prevede eliminarea comisionului de rambursare anticipată sau limitarea acestuia la 1%. Multe reclamaţii ale clienţilor provin din clauze formulate ambiguu, declarate ca fiind abuzive de către instanţele de judecată.
„S-a insistat pe modificarea acestor clauze în toate contractele, pentru a reuşi să mai detensionăm situaţia şi să rezolvăm amiabil acele tipuri de probleme unde există deja decizii ale instanţelor", se arată într-un comunicat remis redacţiei "Adevărul" de grupul clienţilor nemulţumiţi ai Volksbank România, în număr de 1.500 de persoane. Câteva exemple privind aceste decizii ale instanţelor ar fi: returnarea Comisionului de Rezervă Minimă Obligatorie, acolo unde a fost perceput mai mult decât scrie în contracte, returnarea sumelor rezultate din creşteri abuzive ale dobânzilor, eliminarea şi returnarea Comisionului de Risc percep