Principalii jucători din comerţul cu amănuntul au raportat, pentru 2009, cifre de afaceri mai mari decât în urmă cu un an. Secretul acestui succes neaşteptat? Continuarea expansiunii. Anul trecut, comerţul cu amănuntul a scăzut cu peste zece procente. Cu toate acestea, marea majoritate a reţelelor de hipermarketuri şi supermarketuri au avut vânzări mai mari decât în 2008. Cifra de afaceri a Kaufland a crescut cu circa 800 de milioane de lei, Carrefour şi Real au vândut cu apro
Principalii jucători din comerţul cu amănuntul au raportat, pentru 2009, cifre de afaceri mai mari decât în urmă cu un an. Secretul acestui succes neaşteptat? Continuarea expansiunii.
Anul trecut, comerţul cu amănuntul a scăzut cu peste zece procente. Cu toate acestea, marea majoritate a reţelelor de hipermarketuri şi supermarketuri au avut vânzări mai mari decât în 2008. Cifra de afaceri a Kaufland a crescut cu circa 800 de milioane de lei, Carrefour şi Real au vândut cu aproximativ jumătate de miliard de lei mai mult fiecare, Penny Market, cu circa 400 de milioane de lei în plus, Auchan şi Plus, cu câte 300 de milioane de lei, iar Mega Image – cu 200 de milioane de lei.
Şi în euro rezultatele financiare nu sunt deloc rele. Chiar dacă moneda naţională s-a devalorizat puternic anul trecut, ajungând, de la un curs mediu de 3,68 lei/euro, în 2008, la 4,24 lei/euro, în 2009, multe lanţuri comerciale au raportat creşteri chiar şi după conversia cifrelor de afaceri. Astfel, Kaufland a ajuns la 871 de milioane de euro, faţă de 779 de milioane în 2008, Real a crescut la 760 de milioane de euro, de la 718 milioane, iar Penny Market a ajuns la 368 milioane, faţă de 341 de milioane de euro.
Lupte grele pentru cote de piaţă
Principala explicaţie pentru rezultatele oarecum neaşteptate este că multe dintre lanţuri nu şi-au oprit, în ciuda situaţiei economice nefavorabile, pro