Scăderea numărului de construcţii noi afectează profund producătorii autohtoni de ciment. A doua jumătate a anului 2009 şi prima parte a anului în curs au adus, pentru jucătorii de pe piaţa cimentului din România scăderi majore ale comenzilor.
Scăderea numărului de construcţii noi, atât pe zona rezidenţială, cât şi pe cea comercială, a reprezentat principalul factor care a contribuit la diminuarea volumului de comenzi pentru ciment cu până la 30% faţă de primul semestru din 2009.
Scăderi de 30% pentru Holcim
În primul semestru din 2010, vânzările de ciment ale Holcim România s-au diminuat cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza condiţiilor grele de piaţă şi a rezultatelor nefavorabile din primul trimestru, când evoluţia vânzărilor a fost puternic influenţată de condiţiile meteorologice nefavorabile prelungite până în luna aprilie, potrivit lui Markus Wirth, Directorul General al Holcim România. Lunile de vară au cunoscut o anumită revigorare, însă 2010 rămâne, în continuare, un an dificil.
„Absenţa, amânarea sau prelungirea termenelor pentru marile proiecte rezidenţiale şi de infrastructură de care România are nevoie, constituie principalul impediment în depăşirea acestui trend descendent", precizează Wirth. La începutul anului 2010, estimările Holcim prevedeau o descreştere a pieţei de minus 5-10%, cu o eventuală tendinţă de revenire în cea de-a doua jumătate a anului, dar şi un scenariu pesimist, în care piaţa putea scădea până la -20%. „Din păcate, aceasta este realitatea pieţei de ciment la jumatatea anului 2010. In condiţiile în care piaţa este în continuă scădere, considerăm că anul acesta ne putem aştepta, în cel mai bun caz, la o stagnare, la o atingere a ultimului prag de scădere, cel din 2009", a adăugat directorul general al companiei.
Pentru anul 2011, previziunile lui Markus Wirth sunt de stagnare a pieţei