Pe fondul scăderii vânzărilor şi al datoriilor către bănci, în perioada următoare vor exista în piaţa auto tot mai multe tranzacţii cu dealeri auto, este de părere Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) care deţine şi funcţia de director general al Porsche România.
Porsche este cel mai mare importator de pe piaţa locală care a ajuns să ruleze numai 382 mil. euro în condiţiile în care în intrevalul 2007-2008 afacerile erau de aproximativ 1 mld. euro, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
"A fost şi va fi în continuare greu. Dealerii se vor mai închide în continuare, iar alţii vor fi cumpăraţi şi înghiţiţi de concurenţă. Preţul mediu pe maşină vândută va fi tot mai mic, mai ales că mulţi dintre producători au lansat modele mai mici şi mai economice", a declarat Brent Valmar într-un interviu acordat BUSINESS Magazin.
Chiar şi pe acest fond, şeful Porsche a subliniat că nu estimează o continuare a declinului şi în 2011, cu toate că "în niciun caz nu ne vom apropia prea curând de anul 2007".
Din ce în ce mai mulţi dealeri scoşi la vânzare
Anul acesta s-a înregistrat primul exit din piaţa auto locală, prin care IPSO şi-a vândut cei doi dealeri Dacia-Renault din Otopeni şi Ploieşti, acestea fiind achiziţionate de către grupul israelian New Kopel şi dealerul Renault-Nissan Serus. În plus, în piaţă există, potrivit companiilor, mai mulţi dealeri care vor să-şi vândă businessul, însă nu există clienţi pentru aceştia.
În ceea ce priveşte businessul Porsche România "accentul cade pe lichiditate şi pe cota de piaţă", potrivit şefului companiei, care a subliniat că lupta pentru cotă a devenit dramatică în ultimii doi ani pe fondul stocurilor mari de maşini de la dealeri.
În afara declinului vânzărilor de maşini de peste 70% în ultimii doi ani, piaţa auto se confrun