Vânzările de ciment vor marca o nouă scădere de 15% şi în acest an, din cauza situaţiei „destul de schimbătoare" din mediul de guvernare, a scumpirilor anunţate pentru această toamnă, care favorizează scăderea cererii de materiale de construcţii şi a probabilităţii reduse de începere a marilor proiecte de infrastructură anunţate de stat, potrivit lui Mihai Rohan, preşedintele patronatului din industria cimentului CIROM. În cazul în care condiţiile meteo vor fi mai
Vânzările de ciment vor marca o nouă scădere de 15% şi în acest an, din cauza situaţiei „destul de schimbătoare" din mediul de guvernare, a scumpirilor anunţate pentru această toamnă, care favorizează scăderea cererii de materiale de construcţii şi a probabilităţii reduse de începere a marilor proiecte de infrastructură anunţate de stat, potrivit lui Mihai Rohan, preşedintele patronatului din industria cimentului CIROM.
În cazul în care condiţiile meteo vor fi mai aspre în această iarnă, scăderea vânzărilor ar putea fi chiar de 20%.
Consumul şi producţia de ciment au scăzut cu aproximativ 30% în 2009, la circa opt milioane de tone.
Rohan susţine că piaţa locală a construcţiilor ar putea reveni pe creştere cel mai devreme în 2012.
"Deşi contextual actual face foarte dificilă realizarea de predicţii, am putea spune că 2012 va fi primul an adevărat de creştere după perioada de criză (anul 2011 este probabil să fie o perioadă marcată de stagnarea pieţei). Cu privire la acest aspect trebuie totuşi să ţinem cont de faptul că anul viitor evoluţia pieţei va fi la fel de incertă ca în ultimii doi ani", a spus Rohan.
Scădere de 20% la Carpatcement
Mihai Rohan este şi şeful operaţiunilor din România ale producătorului german de materiale de construcţii HeidelbergCement, reunite sub denumirea Carpatcement Holding.
"Dacă în 2009 faţă de 2008 am avut o dimi