Ultimele reduceri de sezon din magazinele de îmbrăcăminte şi încălţăminte au diminuat cu câteva sute de lei cheltuielile pentru cumpărarea unei ţinute complete, fie ea compusă şi din branduri consacrate. Chiar şi aşa, clienţii, mai puţini decât în anii de boom economic, nu sunt mulţumiţi de ajustări şi mai ales de ofertă, punându-şi speranţa în promoţiile care vor continua pe o piaţă în scădere.
Centrele comerciale anunţă că numărul vizitatorilor nu a scăzut faţă de anul trecut, în multe cazuri traficul fiind mai mare ca urmare a "tăierii de pe listă de către români a vacanţelor". Cu toate acestea, magazinele de îmbrăcăminte şi încălţăminte recunosc că "cei mai mulţi sunt vizitatori, iar vânzările rămân pe un trend descendent".
De altfel, în contextul creşterii TVA şi al reducerii salariilor bugetarilor cu 25%, primele tăiate de pe lista de cumpărături sunt hainele, încălţămintea sau produsele pentru dotarea şi întreţinerea locuinţei, după cum anunţă prognozele companiilor de cercetare a pieţei.
Începutul lui septembrie coincide cu schimbarea stocului de marfă şi listarea noii colecţii în magazinele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, dar şi cu un efort financiar mai mare din partea clienţilor care vor să îşi înnoiască garderoba.
Conştienţi de impactul preţurilor mari, retailerii au încercat în ultima lună să reducă puternic preţurile colecţiei vechi, pentru a rămâne cu cât mai puţine produse în stoc, astfel că bonul de casă pentru o pereche de blugi, un tricou şi o pereche de sandale s-a diminuat, atingând de multe ori nivelul sutei de lei.
De la 49 la 10 lei pentru a fi cumpărat
Spre exemplu, în magazinele Bershka ale retailerului spaniol Inditex, care deţine şi Zara, pancartele care anunţau reduceri de până la 80% abia se mai vedeau la sfârşitul lui august printre standurile cu "noua colecţie". Chia