Daca v-ati amanat planurile de business pe care le aveati, este cazul sa va mai ganditi o data si sa incepeti sa va manageriati afacerea mai bine decat anterior. Entrepreneur va propune cinci metode rapide si usoare de planificare care sa va ajute business-ul.
1. Realizati o analiza SWOT
Analiza SWOT scoate in evidenta punctele tari, pe cele slabe, oportunitatile si riscurile. Realizarea acestui tip de analiza, care are rezultate mai bune in special cand este o echipa implicata in procesul de stabilire a punctelor tari sau slabe, reprezinta o modalitate foarte buna de a iesi din inertie. Pentru a face aceasta analiza nu aveti nevoie de mai mult de cateva ore.
2. Comparati strategia initiala cu vanzarile actuale
Ganditi-va ce a mers diferit comparativ cu asteptarile dumneavoastra si ce a mers conform planului stabilit dar, mai ales, incercati sa va dati seama care este motivul pentru care lucrurile s-au intamplat asa si nu altfel. Apoi, cu siguranta veti incepe sa va ganditi la strategia dumneavoastra de marketing, la publicul tinta, la mesajele transmise in piata, la clienti, la canalele de promovare/distribuire, la modalitatile de livrare a produselor, la potentialele reclamatii si la competitori.
3. Discutati cu 10 persoane, alese dupa criterii bine definite
Se poate observa ca, de-a lungul timpului, foarte putini antreprenori chiar stau de vorba cu clientii lor si, cu atat mai putin, cu persoane care nici macar nu le sunt clienti – dar le-ar putea fi. Lucru total gresit.
In acest sens, intocmiti o lista cu cateva persoane si nu trisati trecand pe aceasta oameni cu care aveti o legatura sau alta. Aveti nevoie de opinia unor persoane total necunoscute tocmai pentru ca aceasta parere va fi una proaspata. Incepeti conversatia cu acestia adresandu-le intrebari interesante. Primele intrebari sunt critice, iar de ele este