În ciuda declinului din această industrie, unele agenţii au înregistrat creşteri
2009 a fost un an destul de dificil pentru piaţa locală de publicitate, companiile din acest domeniu înregistrând scăderi destul de importante. Potrivit rezultatelor financiare publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, o mare parte a agenţiilor au avut afaceri mai mici anul trecut, decât în 2009.
În ciuda declinului din această industrie, unele agenţii au înregistrat creşteri.
Astfel, agenţia Leo Burnett a avut anul trecut afaceri de 70,2 milioane lei, faţă de 60,2 milioane lei, anul precedent. De asemenea, cifra de afaceri a agenţiei de media Starcom MediaVest a avansat, de la 152,1 milioane lei, la 170,3 milioane lei.
Lowe&Partners a înregistrat o creştere a afacerile de la 18,9 milioane lei, la 22,9 milioane lei, în timp ce cifra de afaceri a Initiative Media a scăzut de la 166,1 milioane lei, la 152,1 milioane lei.
De asemenea, afacerile Publicis au avansat anul trecut, ajungând la 63,2 milioane lei, comparativ cu 56,4 milioane lei, anul anterior.
Totodată, agenţii de media, Mediaedge:CIA şi Media Investment au afişat creşteri în 2009. Astfel, afacerile Media Investment au avansat la 147,6 milioane lei, în 2009, de la 110,5 milioane lei, în 2008 în timp ce Mediaedge:CIA a avut o cifra de afaceri de 129,6 milioane lei anul trecut, faţă de 110,3 milioane lei în 2008.
Infinit Solutions a avut în 2009 afaceri mai mari decât anul anterior, acestea avansând de la 0,9 milioane lei, la 5,2 milioane lei.
Scăderile afacerilor au fost destul de mari
Pe lista agenţiilor care au avut afaceri mai mici în 2009, faţă de 2008 se numără Saatchi & Saatchi, McCann Erickson, Ogilvy, Graffiti BBDO.
Astfel, Saatchi & Saatchi a înregistrat un declin de aproape 50 de puncte procentuale, de la 41,5 milioane lei în 2008, la 22 mil