Un experiment realizat in Marea Britanie a aratat ca abordari precum ridicatul mainii in clasa nu sunt cele mai potrivite pentru elevi, orele fiind astfel dominate doar de o parte dintre acestia.
Experimentul, realizat pentru un documentar BBC, a aratat ca elevii invata de doua ori mai repede daca li se interzice sa ridice mana in clasa, in locul acestui gest fiind nevoiti sa scrie raspunsul la intrebarea profesoarei pe o foaie de hartie si sa ridice biletul in aer simultan, relateaza Daily Mail.
Tehnica a dat roade si in cazul celor timizi sau mai putin activi in clasa, din diverse motive, au observat cercetatorii. Si cei care oricum participau la ore au avut de castigat, devenind si mai increzatori in propriile forte.
Desi, initial, si profesori ei elevi s-au aratat deloc incantati de aceasta metoda, rezultatele au inceput curand sa apara, toti elevii de 13 ani care au luat parte la experimentul ce a tinut un trimestru devenind mai responsabili. In plus, la inceperea experimentului, copiilor li s-a spus ca zilnic unul dintre ei va fi monitorizat, fara a li se spune insa cand le-a venit randul.
La finele experimentului realizat la o scoala din Borehamwood, profesorii au fost atat de entuziasmati de rezultat incat au decis sa continue cu acesta tehnica.
Un experiment realizat in Marea Britanie a aratat ca abordari precum ridicatul mainii in clasa nu sunt cele mai potrivite pentru elevi, orele fiind astfel dominate doar de o parte dintre acestia.
Experimentul, realizat pentru un documentar BBC, a aratat ca elevii invata de doua ori mai repede daca li se interzice sa ridice mana in clasa, in locul acestui gest fiind nevoiti sa scrie raspunsul la intrebarea profesoarei pe o foaie de hartie si sa ridice biletul in aer simultan, relateaza Daily Mail.
Tehnica a dat roade si in cazul c