Noul an şcolar începe într-o atmosferă confuză, cu dascăli nemulţumiţi, lecţii mai mult „electronice“ şi şcoli fără conexiune la internet. Potrivit publicaţiei „Le Monde“, profesorii francezi vor avea nevoie de toată inventivitatea pentru a face faţă începutului de an şcolar.
Reforma liceală le impune profesorilor francezi să se descurce, mai ales că noile programe de studiu au fost lansate mai târziu ca niciodată în această vară, iar manualele potrivite au fost tipărite deocamdată în număr prea mic.
O profesoara de Geografie de la liceul Fragonard din Val-d'Oise, o regiune din suburbiile Parisului, este scandalizată. „Ce pot să fac? Fotocopii pentru toată clasa după cele câteva manuale existente? Pentru un program de geografie care se concentrează pe dezvoltarea durabilă, e pur şi simplu o erezie!", declară profesoara de geografie. Ea se plânge că, din cauza reformelor anunţate prea târziu, manualele au fost şi ele comandate mai greu, iar lecţiile electronice sunt dificil de predat. „La opt profesori nu sunt decât trei videoproiectoare", a mai explicat profesoara.
Infrastructura digitală, inexistentă
Un alt profesor din Île de France, Guy R., se simte la fel de nepregătit. „E foarte dificil să predai una-două, poate chiar trei luni fără manual. Noi vom gestiona situaţia utilizând fotocopii, dar o hartă xeroxată sau un peisaj sunt greu de citit. Iar manualele digitale nu sunt decât o perdea de fum în prezent. Cât de multe şcoli sunt echipate cu săli de clasă cu calculatoare conectate la Internet de mare viteză?", se întreabă retoric profesorul.
Noile Măsuri, fără acoperire
Dificultăţile provin din faptul că noua programă nu e doar o schimbare de conţinut, ci şi de metode de predare, pentru care nu există încă instrumente. „În lipsa manualelor vom fi obligaţi să folosim metode tehnologizate de predare. Eu sunt de părere că o ba