Centrul istoric al Capitalei, în care s-au deschis peste 100 de restaurante şi cafenele în ultimii doi-trei ani, a devenit polul de atracţie a turiştilor care vizitează România, dar şi principala destinaţie a bucureştenilor când vine vorba de "ieşitul în oraş".
Transformarea acestora în clienţi îi costă însă pe antreprenorii care închiriază spaţii comerciale până la 100 de euro pe metru pătrat. "Orice bar sau restaurant vrea un spaţiu în Centrul Vechi al Bucureştiului, aşa că toată lumea stă cu ochii pe puţinele clădiri care au rămas neocupate. Trebuie să te mişti repede dacă vrei să prinzi 100 de metri pătraţi pentru o cafenea, de exemplu. Am reuşit să discut cu proprietarul unui spaţiu de pe Şelari, i-am oferit 5.000 de euro, a rămas să discutăm a doua zi pentru a încheia contractul, dar în câteva ore
m-a sunat şi m-a anunţat că l-a dat cu 8.000 de euro", spune unul dintre antreprenorii care "vânează" un spaţiu comercial gol pe străzile Centrului Vechi pentru a-şi dezvolta afacerea.
Companiile dispuse să investească în această zonă sunt numeroase, acesta fiind şi motivul pentru care proprietarii, fie că sunt persoane fizice cărora le-au fost retrocedate clădirile după '90, fie antreprenori care le-au cumpărat imediat după sau chiar Primăria Capitalei, plusează când vine vorba de nivelul chiriilor. "Cererea depăşeşte oferta în acest moment. Preţul mediu cerut de proprietar se menţine la circa 60 de euro, iar clienţii sunt dispuşi să plătească acest preţ, pentru că Centrul Istoric este singurul loc prielnic de dezvoltare a afacerii respective, cu o marjă considerabilă de profit", declară Viorel Giugal, director de vânzări al companiei imobiliare Galaxy Imob, care se ocupă cu închirierea mai multor spaţii din zona Lipscani.
Chiriile încep de la 30 de euro
Cel mai mic nivel al chiriei pe metru pătrat este de 30 de euro, pot