Numarul masinilor aflate in circulatie pe strazile chinezesti se va dubla pana in 2020, pentru a atinge cifra de 200 de milioane, afirma un oficial al Ministerului Industriei, citat de AFP.
La sfarsitul lui 2009, numarul masinilor, camioanelor, autobuzelor si autocarelor se ridica la 76,2 milioane. China a devenit in acel an prima piata auto din lume, cu vanzari de 13,64 milioane unitati.
Pentru a preveni problemele de aprovizionare energetica si de poluare legate de cresterea parcului auto, dezvoltarea motoarelor economice si pe baza de energii alternative trebuie sa fie o prioritate absoluta, spune Wang Fuchang, ministru adjunct al Industriei si tehnologiilor informatiilor, citat de China Securities Journal.
Dupa ce au cunoscut o incetinire in perioada aprilie-iulie, vanzarile de masini din China au revenit pe un trend ascendent, inregistrand o crestere de 55,7% in august, in cifre anualizate, gratie noilor subventii acordate pentru masinile cu un grad de poluare redus.
Orasele si strazile chinezesti se confrunta adeseori cu ambuteiaje, contribuind astfel la cresterea poluarii. Gazele de esapament au devenit principala sursa de poluare in marile orase, depasind industria, a afirmat luni un inalt responsabil al Ministerului Mediului, Liu Ziquan. Numarul masinilor aflate in circulatie pe strazile chinezesti se va dubla pana in 2020, pentru a atinge cifra de 200 de milioane, afirma un oficial al Ministerului Industriei, citat de AFP.
La sfarsitul lui 2009, numarul masinilor, camioanelor, autobuzelor si autocarelor se ridica la 76,2 milioane. China a devenit in acel an prima piata auto din lume, cu vanzari de 13,64 milioane unitati.
Pentru a preveni problemele de aprovizionare energetica si de poluare legate de cresterea parcului auto, dezvoltarea motoarelor economice si pe baza de energii alternative t